Click Me Plzzzz

Thursday, August 29, 2013

They've got "altitude" :D

Salam ceria 'hari merdeka' kepada para pembacaku yang comei-comei belaka, dah siap pasang bendera Malaysia kat rumah masing-masing? ^^ 

Oklah, entry kali ni (entry penutup bagi bulan Ogos) ialah berkenaan cerita PLANES, sebuah animovie yang awesome, dari Disney. Cerita ini bersifat international, tidak melibatkan manusia sebagai karektor cerita, memupuk semangat 'sporting' in sports ^^

So yesterday evening I went to Jitra Mall with my friend, jalan-jalan lewat petang, shopping sikit, makan-makan, dan... tengok wayang! Owh LoL... dah lama gilos jugak la aku tak layan wayang, sebab aku memang bukan spesis kaki wayang, tapi sebab member aku tu rindu nak chillax at the cinema sambil makan popcorn dan minum soft drinks, maka aku pun no hal jer nak join, asalkan ceritanya tak membosankan, tak melebihi 2 jam setengah, tak cliche', ada elemen smart comedy, dan sebaik-baiknya cerita animasi :D

Planes the movie, memang best dan menepati ciri-ciri sebuah cerita wayang yang best bagi aku (seperti yang tercatat kat atas), overall rating aku bagi 7.8/10 lah, plot simple tapi membakar semangat, inspiring, graphic cun, animation cun, boleh gelak-gelak, ada rasa suspense, ada rasa kesian kat character utama si Dusty the crop duster, dan total masa cerita adalah selama sejam lebih saja, timing yang cun ^^ 

Nak tau lebih lanjut, tengoklah trailer cerita ni sendiri kat bawah ^^


Ayat best dalam cerita ni, bila Dusty kata... "Maybe, just maybe, we can do more than what we're built for"...Spoiler alert: Dusty the crop duster from America, a farm aircraft  who only flies at low altitudes and low speed dusting crops all his life, went way over his limits to pursue his dream in becoming the world's best plane racer. In the end, after facing all odds, hardship and betrayal, changed damaged parts here and there, got out of the race and back into the race with the support of his old and newly acquired friends... he succeeded, a typical happy ending ^^ 

Will I watch this movie again? Sure, why not... the comedic element in this movie is refreshing ^^ 
  
Selamat hari merdeka, jya mata ne, koneko-tachi chan~ (=^w^=) 

39 comments:

  1. cerita cun neh...buat refresh kepala otak tengok animasi pon ok...heheheheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah, best layan kat wayang cerita2 animasi nih XD

      Delete
    2. last aku tengok kat wayang cite nemo....lame kan???tapi,syiok!!!heheheh...

      Delete
    3. tahniah!!!!ko jadi orang ke3 yang aku jentik iklan setiap kali masuk blog...hhehehehe...thanx ya!!!!

      Delete
    4. syukron ya p#eoniX!!!~ XD
      okeh aku nak pi tepuk amai2 sep2 ngan iklan kat blog ko lagi kakaka XD

      Delete
    5. thanx ya sis!!!nanti tambahlah iklan tuh...kalau satu tido...ade lagik 2...buleh hamba isi tabung tuh...huhuhuh!!!

      Delete
    6. hokehhh dah add bagi jd 2, harap 2-2 tu takkan tetido serentak hahah! XD

      Delete
  2. i nak tgok citer ni , turbo , cloud with a chance of meatballs 2 ~ cant wait :] but seriusly the best 3d anim i tgok so far is hotel Transylvania ! very recommended

    ReplyDelete
    Replies
    1. cloud with a chance of meatballs 2, yaaa ada trailer dia ditayangkan sebelum start movie planes tu, mmg nampak wahhh, cam best! XD

      cloud with a chance of meatballs - first movie tu ai tengok kat astro jer, and also movie how to train your dragon, tengok DVD jer, tp boleh bayangkan la kalo tengok kat wayang mmg wahhh, mesti best lah, pendek kata apa2 cerita yg ada banyak aerial views, terbang sana sini, speed, mmg berbaloi layan kat cinema XD

      Delete
  3. oh
    citer mcm cars tp bentuk pnerbangan pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dari cars dreamworks buat cerita plane pulak..

      Delete
    2. Sorry hasild ari pixar bukan dreamworks yang Disney beli :)

      Delete
    3. ada scene dusty terbang sama shani (female indian aircraft) over tajmahal, siap dgn lagu hisdustan weh, hahaa... pastu ada scene kawan dusty tersasul sebut malaysia instead of mexico... ahahah

      Delete
  4. Macam nak tengok.. torrent ada cam recorder aje.. haha.. Turbo pun menarik pasal siput babi berlumba dengan kereta hahah.. dah nama pun kartun..

    Plane ni kesinambungan dari cars dari pengeluar yang sama.. Pixars sape tak kenal syarikat 3d terkenal ni yang menerbitkan banyak cerita 3d. :)

    Semua benda ni ada nyawa kalau jadi macam manusia gitu la jadinya ada sifat2 positive negative baik dan buruk. Apapun semua mahkluk Allah ni bertasbih dengan caranya sendiri.. kita pun tak tahu macamana.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. best gak cite Turbo banding cite Despicable Me. opss, lain orang lain cite rasa.. apa2pun cite UP juga yang paling comey

      Delete
    2. Pizza eh Za :P Despicable Me 1 ok kot Despicable Me 2 ni cam tak berapa aku rasa.. Ntah la.. Turbo nampak cam ok lebih kurang plane kot jenis nak berlumba hahaha.. Semua nak upgrade diri :)



      Delete
    3. Aku tak pernah tengok yang DM 1 tu.. aku tengok yang ke2 je.. masing2 kata best.. tapi bagi aku. errkkk? hehe

      Delete
    4. yang tengok tu sebab berkenan maklhuk comel tu je hoho

      Delete
    5. citer UP aku tengok kat astro jer, comei la... despicable me, ntah, aku tak rasa nak tengok pun haha... bagi aku citer paling best --> how to train your dragon, mmg superb ^^

      aku nak cari movie hotel transylvania lah, dilla kata best :D

      Delete
    6. Ramai kritik Hasil Pixar selepas Disney beli.. Toy stories and semua sebelum Disney beli memang gempak.. tapi cerita lepas tu cam cars cars2 juga plane tu nampak stratotype ajo.. Aku pun tengok Plane lebih kurang cars je..

      Tapi Dreamworks punya Dragon : Rider of berg tu memang superb jalan cerita dia..

      Hotel Transylvania ni Sony Pictures Animations kan?

      Delete
    7. Owh, Dragons: Riders of Berk, tu latest punya kan?... kira mcm sequel series sambungan bagi How to Train your Dragon, kan? Dreamworks mmg cun lah ^^

      Hotel Transylvania, menurut encik google, ya, ianya hasil Sony Pictures Animations, tak sempat donlot n layan lagi ^^

      Delete
    8. sequel dia buat secara bersiri ada tayang kat cartoon networks..

      nanti la carik torrent hotel transylvania..

      Delete
  5. PLANES? tak sempat kot nak tengok.. tapi tak sabar nak tunggu KL Gangster 2.. walaupun dah leaking, tapi gua tetap mahu tengok yang kat wayang punye. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahah citer samseng/hantu meleis aku mmg tak akan tengok la, kalo bayar aku utk tengok skalipun aku tak nak hehee... oops :p

      Delete
  6. paling last aku masuk panggung wyg time citer 'pasrah'..cian kan aku tak minat masuk panggung wyg =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah, tak kesian sebab mmg ko tak minat pun XD

      Delete
    2. baby, please kill me!!!

      Delete
    3. *bang bang*, dead yet? lol :p

      Delete
    4. pakcik elak, pakcik tepis berpusing mcm gasing daa~ rasengannn...

      Delete
  7. review film..manarik!.plus aku dah lama x p wayang..hihi
    apa2 pun tQ follow blog^^ done follow sini juga:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. macih encik fizi, haha wayang jd best bila pi skali skala jer, kalo slalu gi cinema boleh jd boring ^^

      Delete
  8. Jalan cerita tipikal, tapi all time favourites, kisah 'underdog' yang menempa kejayaan bermula dari bawah. Plot macam ni, kalau filem/drama Melayu guna pakai, insyaAllah memang boleh hit. Tapi, aku tak ingat bila last aku tengok cerita Melayu yang ada plot kisah 'underdog' stories macam ni. Balik-balik cerita orang korporat bisnes juta-juta, tapi pening kepala sebab bangang sangat tak reti nak handle bab percintaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.... betoi betoi, aku stuju XD

      Delete
    2. Sebab market orang melayu suka tengok citer macam tu hahaha.. bisnes dalam luar negara hebat sampai ke london perancis bagai.. lebih kurang cerita hindustan ajo bila masuk gaduh2 ganster la apo.. hohohoh..

      Delete
  9. Replies
    1. cerita ringan yg kira best lah, layan kat wayang pun orait :D

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. syok gak nih. ala2 citer Cars gitu hehe

    ReplyDelete

Ada nak kata apa-apa yang bernas lagi kreatif? Kamon, kamon~
Oh, btw... Anonymous are NOT kewl at all, highly UNattractive, LoL~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...