Click Me Plzzzz

Saturday, January 21, 2017

Teka Gambar [UPDATED]~

Salam hujung minggu dan selamat sejahtera buat semua rakan maya yang diingati dan dihormati sekalian. I hope all of you are in great shape and tip top condition ;3

Baiklah, sesi teka gambar kembali lagi, dan kali ini aku akan berikan satu hadiah misteri kepada orang pertama yang berjaya meneka dengan tepat 3 bahan makanan (selain bawang) yang terdapat di dalam gambar sejenis masakan aku di bawah ini.




Hadiah misteri tersebut akan dipos kepada individu bertuah mini contest ini melalui pos biasa bersetem. Sedikit clues berkenaan hadiah misteri tersebut: Sejenis objek yang ringan, boleh dimuatkan ke dalam sampul surat bersaiz A6, dan ianya berguna kepada individu yang suka membaca buku dengan cermat.

Mini contest ini hanya terbuka kepada followers blog ini (anons tidak akan dilayan), dan akan tamat dengan serta merta sebaik sahaja pemenangnya telah dikenalpasti.

Source of gif: giphy.com

Sekian, selamat meneka! X3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~)))UPDATE - 25 JAN 2017(((~
  
Pemenang bagi mini contest Teka Gambar ini telah pun dikenalpasti, iaitu Lee-kun, dengan jawapannya: Terung pipit, udang kering dan serai. Congrats!! XD 

Bahan-bahan makanan yang terlibat dalam masakan di atas (Kerabu Terung Pipit) adalah seperti berikut:

Terung pipit
Udang kering
Bawang besar
Bawang merah
Serai
Kerisek
Santan
Cili hijau
Garam
Jus limau nipis 

Sekian perkongsian masakan aku untuk kali ini, terima kasih diucapkan buat semua yang sudi meneka! Acara teka gambar seperti ini dijangka akan diadakan lagi di masa hadapan, InsyaaAllah! XD

Jya mata ne, koneko-tachi chan~ ( = ^w^ = )

31 comments:

  1. Main serkap jarang:
    Kacang pea, lada hitam, mayonis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Flavnesz, terima kasih kerana mencuba, tapi ada yang tak kena lagi tu. Tekalah lagi hehe :D

      Delete
  2. kacang pes, bunga kantan,lada hitam :)

    ReplyDelete
  3. kacang peas, ikan bilis ditumbuk, lada hitam..

    ReplyDelete
  4. butter, pea, salt.

    black pepper, sugar, chicken stock (kiub ayam)

    sauteed peas and onion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice try, but guess again, minus the onion ;3

      Delete
  5. Kacang pis, kelapa/santan, serai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee... ada yang tak kena tu, teka lagi Lee-dono X3

      Delete
    2. Haha, aku dah baca komen Day so x acila nak jawab kat sini..kehkehkeh..XP

      Delete
    3. Kekeke... ehee, tak semestinya betul lagi tu X3

      Delete
    4. terung pipit (tiru Day), udang kering, serai

      haha, try jugak lagi. XP

      Delete
    5. TAHNIAH Lee-kun! Anda adalah pemenang bertuah bagi mini contest teka gambar ini! Horeyyy~ *throws confetti* XD

      Delete
  6. salah ya. kacang pes,ikan bilis, bunga kantan :)

    ReplyDelete
  7. tak pun udang kering, bunga kantan, kacang pes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yang tak kena lagi tu, teka lagi :D

      Delete
  8. udang kering, kelapa parut, lada hitam, terung bulat kecik-kecik tak ingat nama dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuu... menarikkk... pilih kombinasi 3 bahan yang paling meyakinkan anda monamieh~ ;3

      Delete
    2. Kelapa, lada hitam dan terung pipit

      Delete
    3. Hehee... ada yang tak kena lagi tu, tekalah lagi X3

      Delete
    4. Isi ikan, serai, terung pipit?

      Delete
    5. Miss lagi... plis dun gibap, try again X3

      Delete
  9. Kacang peas, bunga kantan, tuna mayonis

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Alaa en.lim takmo teka sekali ke? X3

      Delete
  11. Uih dah ada pemenang.
    Aku baru nak teka kacang pes tapi hahahahahahahahahahaahahaha sayur kangkung dengan sawi pun aku tak tahu beza hahahahahahahahahahahahahaha

    Tahniah Lee-kun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah lain macam kau ketawa ni c... hahahah XD

      Delete
  12. baru nak jawab. dah ada pemenang rupanya. lambat. hihihi. tahniah kepada pemenang. :)

    ReplyDelete

Ada nak kata apa-apa yang bernas lagi kreatif? Kamon, kamon~
Oh, btw... Anonymous are NOT kewl at all, highly UNattractive, LoL~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...