Wednesday, April 16, 2014

Tokyo trip: Day 1 (part 2)

Salam ceria buat para readersku yang baik serta sopan sekalian, semua sihat? Harapnya semua sedang baik-baik saja di sana, sambil menikmati keenakan mempelam Harumanis~ ;3 

Baiklah, seperti yang dijanjikan pada entry yang lepas, kali ini aku sambung lagi cerita pasai jalan-jalan Tokyo aku, part 2. Setelah aku ronda-ronda sekitar Ginza Tsukiji fish market dan Tsukiji Honganji temple, aku turun merayau kat Imperial palace pulak, weee... 

Samurai tengah tengok arah Imperial palace, dengan penuh semangat kepahlawanan dirajanya...
Fuhhh, agak menggerunkan pulak rasa tenungan samurai nih... lari lari~ X3
Jya matane, o-samurai san~ (ok jumpa lagi ya, incik samurai~) X3
Usha-usha souvenirs Imperial palace jap...
Menuju ke Imperial palace yang terletak di belakang Nijubashi bridge
Nijubashi bridge and the Imperial palace, nun jauh di sana
Nijubashi bridge, dan aku mula berasa sejuk... brrrrrr
Control posing... sejuk meh, tu ler sapa suruh aku malas nak keluarkan jacket aku tadi huhuu, nasib baik matahari terang benderang...
Sekitar kawasan di depan Nijubashi bridge, ramai jugak pengunjung Imperial palace hari nih...
Sempat usha Sakura (cherry blossoms) yang baru mula nak berkembang kat kawasan samurai statue tadi jap sebelum bertolak ke Asakusa pulak, untuk shopping for souvenirs and have lunch (tempura set) kat sana ;3
Nampak kawasan Akihabara!... tour bus pulak takmo berenti kat sini wuwuu, sampai hatiii :'(
On the way to Asakusa... bye-bye Akihabara, lain tahun aku datang untuk merayau sekitar Akihabara, mattete~ (tunggu ya~)...
Dah sampai Asakusa... luas jugak kawasan nih, jom merayau~ ;3
Asakusa desu~ ;3
Ada shrine kat Asakusa...
Asakusa area...
Asakusa area... banyak lanterns kat sini, merah ada, putih ada... paling besar dan menyerlah ialah lantern "Kaminari Mon" (lightning gate)...
Asakusa area...
Asakusa area, mana dia Tempura restaurant yang legendary tuu?, lapaq dah nih....
Asakusa area...
Time to shop for souvenirs around Asakusa shops, eh jap2... lepas lunch nanti la aku ronda2 sini balik, lapaq woo...
eeh nani kore?? (eeh amende nih??), binatang hidup ka apa nih??

Wakakaka... macam hidup laa, jangan tertipu woo kekeke, omoushiroi da ne? (menarik kan?) XD... ok dah2, cepat cari Tempura restaurant tuu, kena pi lunch duluuu...

Haa ni dia Sansada Tempura Restaurant yang legendary tuh, Mr. tour guide dah booking tempat ni awal tadi, ni papan banner kat kaunter depan kedai nih~ ;3
O-hiru gohan no jikan desu~ (Masa untuk makan tengah hari~) X3 ...menu: tempura ikan isi putih, udang, bawang dan cabai gajah, nasi putih, miso soup, pickled veggies, pickled radish, shoyu (kicap cicah tempura), grated white radish, dan ocha (teh)
Ada sakura putih kat Asakusa nih, layan jap... *sniff sniff*, oh, bunga sakura segar takdak bau rupanya, bila dia layu dalam beg baru ada bau bunga, wangi jugak la (sempat aku songlap satu... letak dalam poket beg, sib baik tak kena marah hihihi~)... ;3
Kitsune mask desu yoo~ Sempat beli satu kat Asakusa lepas lunch tadi, weee akhirnya aku ada topeng anbu musang, berapa ratus yen ntah harganya aku dah tak ingat, LoL~ XD

Haiii', setakat ini saja entry jalan-jalan Tokyo untuk hari pertama aku (part 2). Nantikan part 3 pulak (part 3 will be the last section for my first day), akan aku siapkan dalam masa beberapa hari akan datang, InsyaAllah... tunggu ne~ ;3

~*Previous*~

Tokyo trip, Day 1 (part 1) - Tsukiji Honganji Temple and Ginza Fish Market

(*^ワ^*)~♪

Jya mata ne, koneko-tachi chan~ ( =^w^= )

35 comments:

  1. 1st kot...menarik...xtau nak komen apa....tp terliur tengok tempura tu.....binatang apa dalam sangkar tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks ^^
      binatang tu tipu jer, mainan semata-mata ;3

      Delete
  2. wah..menarik gak scene2 kat tokyo ini..tapi yang menarik tugu samurai tu..nampak garang giler..hehehe..menabung colgate sini..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samurai kne garang, setia melindungi emperor ^^
      Tq geng~ ;3

      Delete
  3. PiSCes Za Disini!! hehehe.. plain, mane manusia-manusia yang pakai cosplay2 anime tu? tak dop keeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huahua, ai tak pegi cosplay convention la pizza, ai merayau sekitar tokyo la, normally dorang takkan pakai bju2 anime tu, dorang manusia normal mcm kite jugak lorrr...

      Delete
  4. tensennya aku tengok tempat diorang semua bersih jer.. apesal ko tak ambik gambo tempat yang tak bersih Plain?.. koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho jinz... kat sini susah gila nak nampak sampah, serious... nippon banzai~ ;3

      Delete
  5. Samurai statue tu boleh tahan gerun juga, marble ka stone? Akihabara nampak mcm ala2 NY Times Square :) Kool!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pok Naaaa~ XD

      Hehe, statue samurai Kusunoki Masashige kat Imperial Palace Garden ni nampak mcm diperbuat daripada batu, tapi bila tengok dari jauh nampak mcm kehijauan n smooth mcm marble... konpius jgk la hehee ;3

      Sou ka? Sugoii ne~ XD

      Delete
  6. Hi.. baru jumpa your blog.. saya pun nak pergi japan bulan depan, excited!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi~ oh next month ya, rasanya sempat lagi nak tengok sakura, boleh pergi kawasan yang sejuk (near mount fuji) sebab kawasan yang sejuk baru ada sakura yang lambat berkembang sikit berbanding dgn kawasan lain yang kurang sejuk, hope you'll have loads of fun nee~ ;3

      Delete
  7. fullamak tokyo..my wish list..stakat ini mampu baca entry kat blog org je...baca pngalaman.. menarik22 :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti bila dah pergi, jangan lupa update kat blog, pi osaka skali okeh~ ;3

      Delete
  8. Patung samurai tu sgt awesome kalau boleh panjat dan bergambar..
    Imperial palace sgt tipikal istana jepun...
    Asakusa selalu nampak dlm gambar je...

    Aihh, bila gamaknya aku dpat ke sana ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee... tugu samurai Kusunoki Masashige yg popular tu, tak boleh dipanjat, kalau guna camera DSLR yg power tu boleh la zoom dari bawah ni, aku pulak bukan penggemar DSLR dgn lens dia yg canggih dan besar tu, sbb aku suka travel as light as possible, maka aku guna sony cybershot jer... kekeke ;p

      you will bro, you will ;3

      Delete
  9. Samurai dan era Shogun memang tak dapat dipisahkan. Tapi antara Samurai dengan Ninja, aku suka lagi Ninja. Ninja ni terdiri dari rakyat biasa, samurai pulak bodyguard bangsawan. Ada sesetengah samurai ni pulak, ada yang kaki pau duit orang kampung. Tu yang ada sesetengah orang kampung melawan dengan menjadi ninja.

    Haha. Betul ke teori aku ni? Aku bedal je sebab saje nak kata ninja lebih cool dari samurai. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah betoi la tu, aku pun pernah komen lebih kurang mcm hg ni kat BO, entry noob yg pasal ninja mana ntah... aku pun suka ninja lagi dari samurai, buktinya? aku ada beli souvenir ninja, souvenir samurai aku tak beli pon... kekeke ;p

      Delete
  10. topeng kitsune tu kan, mcm dlm anime naruto.. nak.. heheehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseyyy zam, ai beli satu jer, kalo ada lebih baru boleh offer kat blog... hehee~ X3

      Delete
  11. Replies
    1. best bergaya dan bergambar dengan topeng nih, hehee~ X3

      Delete
  12. takut pulak tengok topeng tu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan takut, topeng anbu kitsune ni kewlll~ ;3

      Delete
  13. Sedap tak makan tempura tu..hari tu akak Jm kan di Kansai Epot coz dpt kupon free 1000 yen dpt mkn udon mee + tempura..sedap yang amat :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedappp~ habis dimakan set tempura tu, dah memang tengah lapar pun hehee~ ;3

      Delete
  14. nice seh siap dpt topeng tu XD

    ReplyDelete
  15. Hai. Travel blog kau best. Dan aku dengki kau dapat jalan jalan serata dunia macam ni.
    Bak sikit duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh thanks, eh jgn dengki2 lo, hard earned money meh, keja n kumpul duit oh, gua bukan ank dato ok ^^

      Delete
  16. fuhh nanges tengok T___T sebab jeles plus kagum *melopong molot*
    tgk statue samurai tu teringat yg cerita 47 Ronin tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 47 Ronin tuu hehee, dah layan Samurai-X the movie blom? ;3

      Delete

Ada nak kata apa-apa yang bernas lagi kreatif? Kamon, kamon~
Oh ya... for new followers, please drop a comment saying Hi or any form of greeting ya, dengan itu barulah si plain83 ni boleh view blogger profile kalian dan follow blog kalian kembali :D
P/S: Inappropriate and obscene blogs won't be entertained though, harap maklum (^^,)